O NAS
Doktor Diodak to przede wszystkim nauka przez zabawę. Z wykorzystaniem najnowszych technologii oraz zestawów klocków LEGO prowadzimy kursy i warsztaty, które rozwijają w dzieciach kreatywność, myślenie lateralne i komputacyjne, zdolności matematyczne i programistyczne oraz umiejętność pracy w zespole.
ZESPÓŁ DOKTORA
DIODAKA
Jesteśmy instruktorami harcerskimi, inżynierami, pasjonatami nowych technologi, programowania oraz nauki. Od wielu lat pracujemy z dziećmi, stosując metody nauczania oparte na przeżywaniu i zabawie.
Dlaczego
WARTO?
Projektując
i budując roboty dzieci rozwijają
wyobraźnię
i kreatywność
Dzieci nabywają umiejętność logicznego myślenia
i
rozwiązywania problemów
Dzieci uczą się pracy w zespole, sukcesywnie podnoszą umiejętności interpersonalne
Poprzez zabawę i praktykę dzieci z łatwością przyswajają wiedzę z zakresu m.in. matematyki,
informatyki, fizyki, automatyki
Autorski program zajęć przygotowany przez
inżynierów, robotyków oraz programistów Politechniki Wrocławskiej
.
.
Nasza
METODA
WZAJEMNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ
Siedzimy w kole, omawiamy razem pomysły oraz ciężkie fragmenty kodu.
WSPÓŁDZIAŁANIE
Uczymy się od siebie nawzajem i pomagamy sobie.
RUCH
Nie ograniczamy się stołami i krzesłami, siedzimy na podłodze na wielkim piankowym materacu, gdzie możemy przyjąć pozycję jaka nam odpowiada i ją zmieniać. W przerwie podczas zajęć prowadzimy krótką gimnastykę i rozciąganie. Zajęcia przeplatamy ruchowymi grami.
SYSTEM MAŁYCH GRUP
Pracujemy w dwuosobowych grupach, rozwijając umiejętności miękkie oraz pracę w zespole
STOPNIOWANIE TRUDNOŚCI
Zaczynamy od prostych czynności, wszyscy razem programujemy pierwsze polecenie dla robota, a później dokładamy mu dodatkowe, coraz cięższe zadania, które programujemy już sami w swoich zespołach.
WSPÓŁZAWODNICTWO
Na każdych zajęciach zdobywamy gwiazdki, za które otrzymujemy później robotyczne stopnie. Gwiazdki można nie dostać, gdy się było niegrzecznym lub zdobyć ich więceJ, gdy np zaprogramowało się dodatkowe zadania dla robota.
CEL
Każda czynności, każde zajęcia, każdy robot i program, każdy element metody nauczania u Diodaka ma swój cel. Nic nie robimy bez potrzeby.
DOBROWOLNOŚĆ
Nikt nas nie zmusza do czegokolwiek, sami czujemy wewnętrzną potrzebę do budowania i nauki, między innymi dzięki wprowadzeniu oraz bajce z Doktorem Diodakiem. Animacja sprawia, że stajemy się częścią historii, w ktorej ktoś liczy na naszą pomoc