top of page

Drodzy Rodzice!

      

Przedstawiamy Państwu kurs programowania dla dzieci stworzony w oparciu o ScratchJr. Jest to wizualne środowisko programistyczne, zaprojektowane jako wstęp do języka Scratch, który to jest częścią podstawy programowej w szkołach. ScratchJr w swojej budowie i funkcjonalności przypomina programowanie w środowisku LEGO WeDo 2.0, które wykorzystujemy podczas kursów robotyki. Można więc kurs ten potraktować także, jako trening kodowania przed powrotem do zajęć z Robotyki LEGO WeDo.

 

Po tym kursie dziecko będzie znało podstawy korzystania ze ScratchJr, zastosowania pętli i instrukcji warunkowych, algorytmy niezbędne przy tworzeniu gier oraz pozna "jak myśli komputer". Do wzięcia udziału w kursie potrzebny będzie tablet z zainstalowaną aplikacją SratchJr, do pobrania za darmo z:

 

Kurs składa się ze specjalnie przygotowanych animacji/bajek, które mają zaangażować dziecko w wykonywanie kolejnych, coraz trudniejszych zadań programistycznych. Dodatkowo stworzyliśmy także filmy, w których instruktor Doktora Diodaka tłumaczy krok po kroku algorytmy, mechanizmy i funkcje niezbędne do wykonania zadania. Kod Twoje dziecko będzie musiało stworzyć samo, nie podajemy gotowych rozwiązań, a staramy się naprowadzać i wyjaśniać z pozoru skomplikowane rzeczy. Uważamy, że tylko w ten sposób jest się w stanie nauczyć programowania. 

 

Proponujemy trzy sposoby, na korzystanie z niniejszego kursu przez Państwa dziecko:

  1. Oglądanie przygotowanych przez nas materiałów przy jednoczesnym programowaniu w trakcie ich wyświetlania. Sposób ten wymaga conajmniej dwóch sprzętów - jeden z uruchomioną aplikacją ScratchJr, drugi ze stroną kursu.

  2. Państwa dziecko samo będzie przełączać między stroną kursu, a aplikacją do programowania. Sposób ten wymaga tylko jednego urządzenia, ale konieczne jest nauczenie dziecka, jak obsłużyć tablet, uruchamiać i zatrzymywać materiały wideo, oraz przełączać między przeglądarką, a aplikacją ScratchJr

  3. Jeżeli Twój tablet ma opcję odtwarzania filmu w trybie "Obraz w obrazie (Picture in Picture)" możesz go użyć, aby jednocześnie Twoje dziecko widziało materiał od Doktora Diodaka oraz miało dostęp do aplikacji.

Pierwszą lekcję podzieliliśmy na dwie części, z czego część I jest całkowicie darmowa!

Kolejne lekcje będą się sukcesywnie pojawiać.

Lekcje:

lekcja1_kanal_Obszar roboczy 1.png

Lekcja 1

Szkolna dyskoteka! - LEKCJA BEZPŁATNA! (pierwsza część)

scratchjr2_lekcja2-01.png

Lekcja 2

Porusz kota!

okładka_Obszar_roboczy_1.png

Lekcja 3

Bawimy się w chowanego! - lekcja dostępna wkrótce

Dalej
okladka_fhd_Obszar roboczy 1.png
bottom of page